Od redakcji: Jacek Popławski poinformował nas, że wysłał na grupę pl.comp.os.linux krótkie howto dotyczące sposobu uruchomienia Doom 3 pod Linuksem, i zaproponował umieszczenie go również na naszym serwisie. Poniżej kopia howto Jacka. Miłego grania 🙂
Newsgroups: pl.comp.os.linux
Subject: R200+DRI+Doom3 HOWTO (nie tylko dla dooma...)
Date: Tue, 12 Oct 2004 20:16:36 +0000 (UTC)
Message-ID: <slrncmof0i.4qq.jp@darkwood.somewhere>
Nie miałem wcześniej czasu, dopiero dzisiaj uruchomiłem Dooma 3 pod Linuksem. HOWTO przyda się nawet, jeśli nie chodzi o Dooma, a po prostu świeżą instalację OpenGL dla Radeona pod Linuksem. Powodzenia.
1) Założenia
- Radeon na chipie r200 (8500, 9000, 9100, 9200)
- sterowniki tylko Open Source
- jądro 2.6
- w miarę nowe Xy
2) Co jest potrzebne?
Najnowsze DRI oraz biblioteka obsługująca kompresję S3TC.
3) Instalacja DRM
- ściągamy DRM
cvs -d:pserver:anonymous@pdx.freedesktop.org:/cvs/dri login
cvs -d:pserver:anonymous@pdx.freedesktop.org:/cvs/dri co drm - wchodzimy do katalogu linux-2.6
- make
- kopiujemy radeon.ko do katalogu: lib/modules/WERSJA_JĄDRA/kernel/drivers/char/drm
- depmod, ma nie być błędów, jak są, dokompilowujemy co trzeba z jądra (np. i2c-algo-bit)
- sprawdzamy czy moduł się ładuje (modprobe radeon)
4) Instalacja GL dla R200
- ściągamy Mesę
cvs -d:pserver:anonymous@pdx.freedesktop.org:/cvs/mesa login
cvs -d:pserver:anonymous@pdx.freedesktop.org:/cvs/mesa co Mesa - umieszczamy Mesę na tym samym poziomie co drm (bo jest odwołanie do katalogu ../drm)
- make linux-dri-x86
- kopiujemy z katalogu lib plik r200_dri.so do katalogu: /usr/X11R6/lib/modules/dri
- odpalamy Xy, po wydaniu komendy glxinfo powinno się pojawić m.in.:
OpenGL renderer string: Mesa DRI R200 20041007 AGP 4x x86/MMX+/3DNow!+/SSE TCL
jeśli będzie Mesa indirect, to sprzętowe OpenGL nie działa, coś jest źle skonfigurowane
5) Instalacja biblioteki dla S3TC
- strona: http://homepage.hispeed.ch/rscheidegger/dri_experimental/s3tc_index.html
- plik: libtxc_dxtn040623.tar.gz
- make
- make install
6) odpalenie Dooma
- strona: http://zerowing.idsoftware.com/linux/doom/#head-67791ae25129e91d8fae7463c0539f58
- kopiujemy lub linkujemy *.pk4 z gry pod Windows
- normalnie nie zadziała, z powodu błędu w grze, trzeba ustawić zmienną: LD_PRELOAD=libGL.so.1
- warto też ustawić: R200_NO_TCL=1 i sprawdzić z tym jak i bez tego
- mój skrypt startowy:
LD_PRELOAD=libGL.so.1 R200_NO_TCL=1 ./doom3
7) wydajność
Nie będę przekonywał, że działa szybciej, niż na nvidii 😉 Jest grywalne, tak jak Enemy Territory.
Archiwalny news dodany przez użytkownika: Jacek Popławski.
Kliknij tutaj by zobaczyć archiwalne komentarze.