Nowa wersja Blendera z nowym systemem animacji zostanie zaprezentowana na tegorocznym SIGRAPH.
W nowym systemie IKA pojawi się m.in.
– lepsza kontrola nad kośćmi
– lepsza kontrola nad odkszatłeniami szkieletu
– lepsza kontrolna nad IKA poprzez krzywe IPO – możliwość ponownego używania stworzonych szkieletów (na zasadzie bibliotek) – oraz obsługa ststemu IKA w GameBlenderze.
Więcej możecie przeczytać na tej stronie. Znajdują się tam przykładowe animacje stworzone już z nowymi IKA.
Od siebie dodam, że czekałem z utęsknieniem na poprawienie IKA. Nie bardzo odpowiadał mi istniejący system szkieletowania (opisywania obiektów na kościach). Posiada on pewne ograniczenia, które utrudniają panowania nad odkształcanymi obiektami.
Więcej o grafice tworzonej przy użyciu Linuksa znadziecie na moich stronach…
Archiwalny news dodany przez użytkownika: carrion.
Kliknij tutaj by zobaczyć archiwalne komentarze.