Ryzom to gra z kategorii MMORPG, która po kilku latach prób, w końcu została wydana jako wolne oprogramowanie.
Firma Nervax rozpoczęła prace nad grą w roku 2000. Została wypuszczona w 2004 roku pod nazwą „The Saga of Ryzom”, która z kolei w roku 2006 została uproszczona i przemianowana na „Ryzom”. Wkrótce potem firma ogłosiła swoją szybko nadchodzącą upadłość.
Niedługo potem uruchomiona została kampania „Free Ryzom”, mająca na celu zebranie 230 000 dolarów, aby wykupić prawa do tej gry i uwolnić ją na licencji GPL. Do akcji przyłączyła się Fundacja Wolnego Oprogramowania, która zaoferowała swój wkład w wysokości 60 000 dolarów. Ostatecznie jednak akcja nie powiodła się i grę wykupiła firma Gameforge.
Kilka dni temu zespół zajmujący się rozwojem Ryzoma ogłosił wydanie jego kodu na licencji GNU Affero General Public License w wersji 3, natomiast pozostałych elementów na CC-BY-SA 3.0.
Ryzom niestety nie ma aktualnie portów na Linuksa i Maca, jednak teraz prace nad nimi staną się priorytetowe.
Podobnie dotychczasowe prace odbywały się przy użyciu narzędzi własnościowych, trwają jednak prace, aby można było używać do tego otwartych narzędzi, takich jak Blender.
Archiwalny news dodany przez użytkownika: Łukasz Serafinowski.
Kliknij tutaj by zobaczyć archiwalne komentarze.
Share →
Ostatnie komentarze
- Zaufana Trzecia Strona - MAiC proponuje polskie "Raporty o przejrzystości"
- fantomik - Backdoorów PRISM nie ma. Pełnej informacji w Transparency Reports też.
- rumcajs - Backdoorów PRISM nie ma. Pełnej informacji w Transparency Reports też.
- KMP - Permanentna inwigilacja – również w Polsce
- KMP - Permanentna inwigilacja – również w Polsce