Od redakcji: Jacek Popławski poinformował nas, że wysłał na grupę pl.comp.os.linux krótkie howto dotyczące sposobu uruchomienia Doom 3 pod Linuksem, i zaproponował umieszczenie go również na naszym serwisie. Poniżej kopia howto Jacka. Miłego grania 🙂

Newsgroups: pl.comp.os.linux
Subject: R200+DRI+Doom3 HOWTO (nie tylko dla dooma...)
Date: Tue, 12 Oct 2004 20:16:36 +0000 (UTC)
Message-ID: <slrncmof0i.4qq.jp@darkwood.somewhere>

Nie miałem wcześniej czasu, dopiero dzisiaj uruchomiłem Dooma 3 pod Linuksem. HOWTO przyda się nawet, jeśli nie chodzi o Dooma, a po prostu świeżą instalację OpenGL dla Radeona pod Linuksem. Powodzenia.


1) Założenia

  • Radeon na chipie r200 (8500, 9000, 9100, 9200)
  • sterowniki tylko Open Source
  • jądro 2.6
  • w miarę nowe Xy

2) Co jest potrzebne?
Najnowsze DRI oraz biblioteka obsługująca kompresję S3TC.

3) Instalacja DRM

  • ściągamy DRM
    cvs -d:pserver:anonymous@pdx.freedesktop.org:/cvs/dri login
    cvs -d:pserver:anonymous@pdx.freedesktop.org:/cvs/dri co drm
  • wchodzimy do katalogu linux-2.6
  • make
  • kopiujemy radeon.ko do katalogu: lib/modules/WERSJA_JĄDRA/kernel/drivers/char/drm
  • depmod, ma nie być błędów, jak są, dokompilowujemy co trzeba z jądra (np. i2c-algo-bit)
  • sprawdzamy czy moduł się ładuje (modprobe radeon)

4) Instalacja GL dla R200

  • ściągamy Mesę
    cvs -d:pserver:anonymous@pdx.freedesktop.org:/cvs/mesa login
    cvs -d:pserver:anonymous@pdx.freedesktop.org:/cvs/mesa co Mesa
  • umieszczamy Mesę na tym samym poziomie co drm (bo jest odwołanie do katalogu ../drm)
  • make linux-dri-x86
  • kopiujemy z katalogu lib plik r200_dri.so do katalogu: /usr/X11R6/lib/modules/dri
  • odpalamy Xy, po wydaniu komendy glxinfo powinno się pojawić m.in.:
    OpenGL renderer string: Mesa DRI R200 20041007 AGP 4x x86/MMX+/3DNow!+/SSE TCL
    jeśli będzie Mesa indirect, to sprzętowe OpenGL nie działa, coś jest źle skonfigurowane

5) Instalacja biblioteki dla S3TC

6) odpalenie Dooma

7) wydajność
Nie będę przekonywał, że działa szybciej, niż na nvidii 😉 Jest grywalne, tak jak Enemy Territory.
Archiwalny news dodany przez użytkownika: Jacek Popławski.
Kliknij tutaj by zobaczyć archiwalne komentarze.

Oznaczone jako → 
Share →